💟 Moederdag 💟

By | Geen categorie, Inspiratie, Tips!, Verpakkingen | No Comments

Inpaktips & Tricks

Tijdens Moederdag worden alle moeders extra verwend. Bijvoorbeeld met een heerlijk ontbijtje. Hier is de Tip & Trick voor Moederdag. Wij bedachten een mooi en luxe geschenkverpakking voor Moederdag!

Wat heb je nodig?

Lint, 16mm (in dit voorbeeld: zachtroze satijnlint voor een extra stijlvolle look)
Cadeaupapier (in dit voorbeeld: LOVLY, stijl Wave Pink)
• Diamantsticker hartvorm in de kleuren rood, wit en roze
• Schaar
• Tape

Wat moet je doen?

1. Meet een stuk cadeaupapier af, hanteer hiervoor de regel: 3x de lengte van het cadeau en 2x de hoogte.
2. Plaats het cadeau in het midden van het papier
3. Maak een scherpe vouw volgens het voorbeeld.
4. Sla de eerste (linker) vouw om het pakje.
5. Herhaal stap 3 aan de aan de andere kant.
6. Sla de rechtervouw over de linkervouw
7. Herhaal de stappen 3 tot en met 6
8. Vouw de onderkant op de gebruikelijke wijze dicht
9. Maak nu het hartje: vouw een vierkant stuk papier van 10 x 10cm dubbel en knip hier een half hartje uit.
10. Schuif het hartje tussen het ‘dichtgevouwen’ cadeaupapier.
11. Maak het cadeau af met een mooie strik, zoals je ook een ochtendjas sluit.

moederdag

Handlettering is hip ♥

By | Geen categorie, Inspiratie, Verpakkingen | No Comments

Je kent de prachtige quotes, teksten en tekeningen in zwart-wit met de meest sierlijke letters in verschillende lettertypes en mooie versieringen van Instagram en Pinterest vast wel. Veel van deze illustraties worden met de hand gemaakt en dat heet handlettering. Een vak op zich. Handlettering is helemaal hip. Bij PACKcenter is er nu ook cadeaupapier te verkrijgbaar in deze style! ♥

Shop het cadeaupapier in één van onze winkels of online op www.packy.nl

LOVLY®

By | Inspiratie, Packcenter, Verpakkingen, Voorjaar | No Comments

PACKcenter presenteert LOVLY®: het trendy merk voor unieke gift packaging.

LOVLY® is het nieuwe merk van PACKcenter, waarmee het bedrijf retailers een bijzonder totaalconcept biedt op het gebied van geschenkverpakkingen. LOVLY is geïnspireerd op de internationale (consumenten) trends in bijvoorbeeld mode, interieur, food en kunst. Dit vertaalt zich in verschillende stijlen en (wisselende) aantrekkelijke dessins. Met de LOVLY geschenkverpakkingen is een positieve klantbeleving gegarandeerd

LOVLY®

PACKcenter presenteert de inpaktrends voor 2017

By | Inspiratie, Verpakkingen, Voorjaar | No Comments

Hoe trakteer jij je klanten in het nieuwe jaar op een bijzondere uitpakbeleving? PACKcenter presenteert de inpaktrends voor 2017. Van trendy dessins tot gewaagde combinaties. Het nieuwe jaar zit boordevol leuke verrassingen.

Patronen dessins

De trend van grafische patronen zet in 2017 door. Herhaling en ritme in de vorm van grafische patronen en gestileerde urban prints domineren al enige tijd de mode en het interieur. In 2017 is de verpakking aan de beurt. We zien strakke geometrische en ritmische dessins. Vaak in zwart/wit of in een combinatie van twee complementaire kleuren.

Scandic style

Niet geheel toevallig bezochten onze trendwachters afgelopen winter Kopenhagen als onderdeel van een trendtour: Scandinavisch design is hotter dan hot. De trend kenmerkt zich door eenvoud. We zien veel natuurlijke materialen, zoals bruin kraftpapier in combinatie met een frisse witte opdruk en touw of koord in plaats van lint. Ook het gebruik van pastelkleuren, zoals mintgroen en roze, is typerend voor de Scandinavische stijl.

Vijftig tinten blauw

Blauw is de kleurtrend van 2017. We zien verschillende blauwtinten in elkaar overlopen, van aards indigo tot klassiek denim. Daarnaast zien we ook veel oranje in verschillende tinten. Populaire combinaties zijn helder oranje met blauw als contrastkleur en ‘terracotta’ oranje (Potters Clay) met okergeel.

Experimenteel

Een jampot of frietzak als geschenkverpakking? In 2017 mag je experimenteren. Combineer tegenstelde items en gebruik verpakkingen uit andere branches, zoals food of industrie, als geschenkverpakking. Gegarandeerd dat jij klanten trakteert op een buitengewoon aangename verrassing.

PACKcenter presenteert binnenkort een nieuwe lijn geschenkverpakkingen, afgestemd op de actuele designtrends. Hierover verschijnt binnenkort meer informatie. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor geschenkverpakkingen in jouw eigen huisstijl. Door het hanteren van een eigen huisstijl en/of inpakstijl versterk je jouw bedrijfsidentiteit. Met een persoonlijke ‘inpaksignatuur’ word je als afzender herkend.  Kom gerust eens langs in één van onze vestigingen en bespreek de tal van mogelijkheden.

Almelo – Duiven – Zwolle

All I want for Christmas is food

By | Inspiratie, Najaar, Verpakkingen | No Comments

Sinterklaas heeft zijn hielen nog niet gelicht en we maken ons klaar voor de komst van de Kerstman. Naast verlanglijstjes heb je nu ook te maken met ellenlange boodschappenlijstjes. Wánt als je aan Kerst denkt, dan denk je aan lekker eten. Foodies kunnen zich weer naar hartenlust uitleven. Wat zijn de kersttrends van dit jaar en hoe zorg je voor een indrukwekkende foodpresentatie? Je leest het in onze kers(t)verse blog.

Nordic cuisine

Scandinavisch design is hot. Niet alleen in de mode en het interieur. Ook op de kersttafel zien we dit jaar de nordic cuisine. Dat betekent veel vis (bijvoorbeeld: laks, skrei), veel (ingemaakte) groenten, noten en rooksmaken. De gerechten kenmerken zich vaak door een enigszins sobere opmaak. We zien weinig kleur en opsmuk, zoals dit kenmerkend is voor het Scandinavische design. Uitblinken in eenvoud, daar draait het om. Strakke lijnen, veel wit en natuurlijke materialen voeren de boventoon. Pas de tafelaankleding hierop aan. Gebruik bijvoorbeeld banen natronkraftpapier als tafelloper, kies voor witte, vierkante borden en houten bestek. Nu buiten nog een pak sneeuw en het Scandinavische plaatje is compleet.

Shared dinner

Het shared dinner is een culinaire proeverij van diverse gerechten. De verschillende gerechten worden gelijktijdig op tafel gezet en iedereen mag zelf pakken. De standaardindeling van voor-, hoofd- en nagerecht verdwijnt. Deze foodtrend werd al jaren geleden geïntroduceerd in restaurants en wordt steeds vaker toegepast tijdens Kerstmis. Presenteer de verschillende gerechten stijlvol op onze luxe schalen, verkrijgbaar in diverse uitvoeringen.

Shrinking

Kleine hapjes en gerechten winnen aan populariteit. Deze foodtrend staat bekend als ‘shrinking’. Net als bij shared dining staat de tafel boordevol lekkere gerechten, maar dan in miniversie. De minihapjes serveer je natuurlijk in onze stijlvolle amuseverpakkingen of ons exclusieve mini concept. Hiermee trakteer je gasten op een smaakmakende foodbeleving.

Kerstbarbecue

Net als vorig jaar is de kerstbarbecue populair. Zelfs tijdens koude winterdagen willen we buiten koken. We zitten geen uren aan de dinertafel, maar we lopen lekker rond. We kletsen wat en warmen onze handen boven de vuurkorf. Dan is ons barbecue assortiment een uitkomst. Neem bijvoorbeeld onze oersterke en vaatwasserbestendige durables. Hét praktische en veilige alternatief voor echt glaswerk. Het durable assortiment bestaat onder andere uit waterglazen, bierglazen en wijnglazen. Nauwelijks van echt te onderscheiden, dankzij het glasheldere materiaal. Daarnaast leveren wij disposable borden, bestek, schalen en folies in diverse uitvoeringen.

De feestdagen zijn in aantocht….

By | Inspiratie, Najaar, Packcenter, Tips!, Verpakkingen | No Comments

De do’s en don’ts van een cadeauverpakking

De feestdagen zijn in aantocht. Voor winkeliers de drukste tijd van het jaar. Achter de kassa kom je handen tekort. Zorgvuldig inpakken schiet er vaak bij in. Een lintje hier, een strikje daar. Het lijkt zo eenvoudig, maar mooi inpakken is een kunst op zich. Wat zijn de absolute don’ts van een cadeauverpakking en wat moet je doen, zodat jij voorbereid bent op de drukke dagen voor Sinterklaas en Kerstmis?

Klanten zijn mensen

Achter de kassa kom je handen tekort. Je verwijst klanten naar de inpaktafel of je geeft een (opgevouwen!) cadeaupapiertje mee. Don’t! Zoals bestsellerauteur Jos Burgers schrijft: ‘Klanten zijn eigenlijk nét mensen!’.  ‘Ze willen aandacht en respect’, aldus de auteur. Een luisterend oor, een persoonlijk praatje. Het inpakmoment is een uitgelezen kans om in contact te komen met de klant. Bovendien: je laat de klant toch niet zelf tobben? En hoe ziet het cadeautje er dan uiteindelijk uit? Bedenk: de verpakking is het visitekaartje van je bedrijf, ook als het om een cadeauverpakking gaat. We schreven het al eerder: Mooi inpakken loont. Hoe meer aandacht er is besteed aan de cadeauverpakking, hoe hoger de waardering bij de ontvanger.

Don’ts

Vol verwachting klopt ons hart en tijdens het uitpakken mag de spanning best een beetje opgebouwd worden. Maar niet, doordat de ontvanger het pakje nauwelijks open krijgt. Wees zuinig met tape en folie en let op: zorg dat je een duidelijk onderscheid maakt tussen de voor- en achterkant of de boven- en onderkant van het pakje. Plak de decoratie, zoals een strik of krullint niet aan de achter- of onderzijde van het cadeautje, waar bijvoorbeeld het plakband en de vouwrandjes zichtbaar zijn. Gebruik niet onnodig veel cadeaupapier, maar wees ook niet te spaarzaam. Een opening aan de onder- of achterkant kan echt niet.

Do’s

Of je nu de ene keer een paars lintje gebruikt en de andere keer een blauwe strik. De klant zal dit verschil waarschijnlijk niet (direct) merken. Toch is een uniforme inpakstijl aan te raden. Een uniforme inpaktechniek zorgt voor herkenning en een opvallende cadeauverpakking draagt bij aan de winkelbeleving.  Maar alleen als je werkt met een duidelijke, herkenbare stijl maak je van een ‘knutselwerkje’ een opvallende en verrassende verpakking.
Tot slot; zorg dat je bent voorbereid, bijvoorbeeld door vooraf cadeaupakketten te maken. Of kies voor handige ‘kant-en-klaar’ verpakkingen, zoals flesdozen, geschenkzakjes en pop-up boxen. Daarnaast kun je een inpakworkshop volgen of misschien is een inpakworkshop op maat  iets voor jouw bedrijf?

Voor vragen en informatie betreffende de cursus kunt u uiteraard contact met ons opnemen info@packcenter.nl

Inpaktips & Tricks Sinterklaas

By | Najaar, Tips! | No Comments

Inpaktips & Tricks Sinterklaas

Sinterklaas is niet alleen een goede kindervriend. Ook grote mensen hebben op pakjesavond een cadeautje verdiend. In deze Tip & Trick besteden wij daarom aandacht een leuke Sinterklaas cadeauverpakking, speciaal voor volwassenen. Leuk voor het verpakken van bijvoorbeeld een flesje wijn of een chocolade fles.

Wat heb je nodig?

• Een (wijn)fles
Een wijnfleszak (in dit voorbeeld is gekozen voor zwart)
Rode tule, 35cm
Blauw Sinterklaaslint, 60cm
Smal zwart krullint, 20cm
Twee of drie taartrandjes, 12cm
Een schaar
Dubbelzijdig tape of een hechttang

Hoe werkt het?

1. Knip de fleszak ongeveer 8 cm vanaf de bovenkant aan beide zijden 3 cm in en vouw de punten naar achteren.
2. Doe de fles in de zak.
3. Vouw de bovenkant een stukje om. Leg in de vouw het zwarte krullint, trek de uiteinden voorzichtig naar elkaar toe en maak het lint met een knoopje vast.
4. Knip 15 cm van het Sinterklaaslint af. Dit heb je later nodig. Plak de rest van het lint (45cm) met dubbelzijdig tape of een hechttang in de lengte op de fleszak.
5. Leg de taartrandjes op elkaar, vouw deze dubbel en zet vast met dubbelzijdig tape of d.m.v. de hechttang.
6. Knip zowel de strook tule als het Sinterklaaslint door de helft.
7. Leg de strookjes tule op elkaar en bind vast met het zwarte lint. Leg hier bovenop het Sinterklaaslint en maak dit ook vast met het zwarte lint. Knip het zwarte lint kort af.

Zorg dat je geen blauwtje loopt!

By | Packcenter, Verpakkingen | No Comments

Zorg dat je geen blauwtje loopt!

Wat zijn de trendy dranken van dit jaar? Wij zetten een aantal verrassende trends voor je op een rijtje. Inclusief bijpassende verpakkingen, want bij een trendy product hoort een dito verpakking. Met een opvallende geschenkverpakking vallen jouw producten nog meer in de smaak. Zo loop jij in ieder geval geen blauwtje!

Streekbieren

De markt voor speciaalbieren is de afgelopen jaren fors gegroeid en er komt steeds meer variatie in het aanbod. Niet alleen horeca, ook Nederlandse supermarkten en slijterijen nemen steeds meer (veelal lokale) speciaalbieren op in het assortiment. En in sommige sterrenrestaurants krijg je naast een wijnkaart ook een bierkaart gepresenteerd.
Vooral lokale bieren doen het goed. Verklaring hiervoor is de groeiende vraag naar streekproducten. Bieren met een verhaal zijn in trek. De verpakking helpt je, om dit verhaal te vertellen. We zien onder andere traditionele houten bierkistjes, stoere jute biertassen en kartonnen draagtrays met een vintage bedrukking.

Lokale, ‘groene’ wijnen

Wat voor bier geldt, geldt (in dit geval) ook voor wijn. Biologische wijnen zijn upcoming en wijn van eigen bodem wordt steeds populairder. Dit resulteert in een toenemende vraag naar flesverpakkingen met een authentieke, natuurlijke uitstraling. Natuurlijke materialen (zoals ongebleekt kraft) en retro dessins doen het goed. Daarnaast maakt ‘gift-wrapping’ een heuse comeback. Hierbij wordt de fles wijn traditioneel in een vel (cadeau)papier gerold. Met een etiket of lint, maak je de geschenkverpakking helemaal compleet.
Ook de vraag naar wijnen uit klassieke wijnlanden, zoals Frankrijk, Italië en Spanje neemt weer toe. Consumenten willen bovendien kwaliteit en zijn bereid om hiervoor te betalen. Stijlvolle, klassieke verpakkingsdessins benadrukken het luxe karakter van de wijnen.

Blauwe wijn

Aan de andere kant is de wijnconsument ook nieuwsgierig. Wijnliefhebbers staan open voor nieuwe, bijzondere wijnen. De opkomst van blauwe wijn is hier een mooi voorbeeld van. Blauwe wijn lijkt de terrashit van 2016 te worden. Of het hier gaat om een tijdelijke hype of een blijvertje, dat zal de tijd leren. Blauwe wijn is hip, omdat het anders is, experimenteel en uitdagend. Onbekend maakt bemind. De blauwe wijn is inmiddels ook verkrijgbaar in een aantal speciaalzaken en in een enkele supermarkt.
Het beeld dat de wijn oproept is overigens wel verrassend. De blauwe kleur doet denken aan een mierzoet, chemisch sportdrankje en wordt zelfs vergeleken met ruitenwisservloeistof. Het lijkt haast een tegentrend op de behoefte aan pure, natuurlijke producten, maar niets is minder waar. De kleur is afkomstig uit de schil van blauwe druiven, het betreft hier dus geen chemisch goedje, maar een puur natuurproduct. Dat verhaal moet de consument wel kennen.

Vermout uit het stof

Vermout is als ‘vergeten klassieker’ weer helemaal terug van weggeweest. In de mix weliswaar, maar juist dat schijnt de drank zo populair te maken. Bovendien is vermout geen sterke drank, maar wijn, waardoor de prijs een stuk lager ligt. In Barcelona kun je niet meer om vermout heen en volgens kenners volgt Nederland het Spaanse voorbeeld. De eerste Vermuteria in ons land is zelfs al een feit.
Hoe verpak je deze traditionele drank? Je kunt kiezen voor een authentieke flesverpakking, waarmee je het nostalgische gevoel benadrukt. Aan de andere kant: vermout staat nog niet bij iedereen bekend als ‘hippe zomerdrank’ en dus kan het drankje wel een imagoboost gebruiken. Een modern, fris verpakkingsdesign werkt dan uitstekend.

Trendy flesverpakkingen voor het najaar

Deze drankentrends richten zich vooral op de zomerperiode. Bij PACKcenter zijn we al een stapje verder en hebben wij alvast de leukste najaarsverpakkingen voor je geselecteerd. Geïnspireerd op de actuele, wereldwijde trends presenteren wij onder andere onze iconische en speelse Pictionerie-lijn, de opvallende Let’s Celebrate kerstspecials en de natuurlijke Cork verpakkingen. Van eigentijds modern en stijlvol klassiek tot back to the basics? Waar kies jij dit najaar voor? Laat je inspireren door de nieuwe Najaarsbrochure. Mis hem niet! Houd de website in de gaten.